“Obiectivul nostru este să sporim investiția clientului!”
Iulian Băiculescu duce mai departe tradiția familiei, care are ștate vechi pe piața de avocatură românească, cu un background de 23 de ani de experiența.
În societățile în plină dezvoltare, cum este și B&A, rolul partenerilor – pe lângă semnarea contractelor, manageriat, de ”emblemă” și garant al firmei, ca la marile case de avocatură – presupune și muncă directă în dosare?
Fiecare dosar este supravegheat permanent de un partener împreună cu conducerea B&A. Trebuie să precizez că fiecare partener este specialist pe domeniul respectiv și are cel puțin 10 ani vechime în domeniu. În viitor dorim să ne mărim echipa cu parteneri la fel de ambițioși și de bine pregătiți și să facem parte din proiecte cu o mai mare anvergură, atât în domeniul de consultanță cât și de litigii, pentru a continua să oferim servicii complete începând cu start-up business până la reprezentarea în fața tuturor instanțelor de judecată de toate gradele și în toate fazele procesuale.
Ținând cont de ”onorariile minimale” impuse, de volumul de muncă tot mai ridicat și de concurența acerbă, mai este loc de muncă pro bono pentru avocații cu experiență?
B&A are deschidere către toate formele de onorarii prevăzute de lege. În fiecare caz, onorariul reprezintă atât munca depusă de B&A cât și motivația necesară empatizării cu problema clientului, astfel încât să se facă tot posibilul pentru atingerea obiectivului. Întotdeauna noi propunem obiective realizabile, urmărind
ca investiția clienților să sporească la sfârșitul colaborării. Nu ne plac riscurile și încercăm să evităm situațiile litigoase, însă suntem pregătiți să intervenim ferm și cu profesionalism și în împrejurările care conduc către instanțele de judecată. Avem, desigur, și servicii pro bono, în mod special în domeniul medical, unde am sprijinit activitatea mai multor ONG-uri care funcționează în cadrul Institutului Fundeni. Acestea sunt proiecte importante pentru beneficiarii programelor pe care aceste ONG-uri le derulează, iar firma noastră se consideră privilegiată să le susțină și s-a implicat ori de câte ori a fost solicitată.
Este vreo arie de practică ce poate fi considerată ”motorul” societății dvs. sau care vă aduce satisfacții mai mari?
Având în vedere că numărul litigiilor a scăzut în ultimii ani, în principal din cauza creșterii taxelor de timbru și în secundar a politicii B&A, am crescut activitatea de consultanță. Ultimul proiect important derulat de noi a fost pe real estate și s-a desfășurat pe parcursul mai multor săptămâni, având ocazia de a reprezenta interesele unei firme românești importante pe piata IT în fața unui mare jucător suedez pe piața imobiliară de business. Negocierile s-au purtat numai în limba engleză, aici cursurile de Legal English fiind handy. În departamentul de litigii suntem la curent cu ultimele evoluții în ceea ce privește clauzele abuzive, despăgubiri născute din accidente rutiere sau alte surse, până la acțiuni de retrocedare pe legile speciale.